Het gaat lekker - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dominique Dijkstra - WaarBenJij.nu Het gaat lekker - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dominique Dijkstra - WaarBenJij.nu

Het gaat lekker

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

07 November 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

2,5 week hier en echt al veel gedaan. De eerste week een huis gebouwd. En vorige week aan de klaslokalen van het communitycenter gewerkt. Ook bezig geweest met het maken van recycle prullenbakken. Helaas hebben we daar nog niet zoveel tijd voor gehad want er is genoeg te doen aan de klaslokalen die binnenkort wel af moeten zijn als we in december met de Engelse lessen willen beginnen.
Daarnaast ben ik begonnen met het assisteren van Channy, de man die het communitycenter gaat leiden. Documenten doornemen die hij gemaakt heeft en praten over hoe het verder moet. Met welk aantal leraren gaan we beginnen en hoeveel kinderen komen er vanaf het begin. De eerste sollicitatiegesprekken voor leraren zijn geweest en deze week gaan we er 2 uitnodigen voor een 2e gesprek en proberen om er nog meer te vinden zodat we de besten uit kunnen zoeken.
Daarnaast zijn we bezig met het uitzoeken en printen van het lesmateriaal en hoe de klassen ingericht moeten worden.
Dat betekend dat ik 's morgens help met bouwen van die klaslokalen en 's middags met Channy werk. Potdorie gewoon geen tijd meer om aan het zwembad te liggen.
Maar het is geweldig en ik ben zo blij dat ik hier aan mee mag werken. Ik kan er soms gewoon niet van slapen 's nachts. Zoveel ideeën die door mijn hoofd gaan. Zou handiger zijn om daar overdag over na te denken maar ja zo werkt het niet helemaal bij mij.
In ieder geval gaat het dus super en is er nog een hoop te doen.
Donaties zijn natuurlijk nog steeds welkom. Zeker nu straks ook de salarissen van in het begin 2 leraren betaald moeten gaan worden. Ook al verdienen die max 200 dollar per maand het moet er wel zijn.
NL10RABO0139525645 tnv D. Dijkstra ovv van Cambodja.
Op de site www.volunteerbuildingcambodia.org is het nu ook mogelijk om in te stellen dat je maandelijks een bedrag wil doneren via PayPal.
Tot de volgende keer.xxxx

• 07 November 2016 - 11:43

• 07 November 2016 - 11:44

• 07 November 2016 - 11:44

• 07 November 2016 - 11:52

• 07 November 2016 - 12:03

Hans Dijkstra:

Geweldig Dominique! Fijn, dat je je niet verveelt.

• 07 November 2016 - 13:50

Marij:

Hey Dominique,

Jij verdient een dikke vette pluim en een oranje lintje....

• 07 November 2016 - 17:54

Margreet:

Klinkt weer super Dominique, je bent goed bezig!!

• 08 November 2016 - 18:57

Bert:

Dominique,
    Fantastisch werk! We hadden al een aantal keren contact maar nu dan nog op deze wijze een pluim.
    Doen wij de aanvraag voor een lintje Marij........dat zal Do erg waarderen, kan ze op elk jurkje!!!!! de versierselen dragen.
    Om kort te gaan TOP! veel succes nog