Alweer een maand in Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dominique Dijkstra - WaarBenJij.nu Alweer een maand in Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dominique Dijkstra - WaarBenJij.nu

Alweer een maand in Siem Reap

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

20 November 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

19 november en precies een maand hier. En al zoveel gebeurd. Afgelopen week zijn huis 100 en 101 gebouwd. Ongelofelijk snel is dat gegaan want toen we hier in febr 2015 waren hebben we huis nr 19 gebouwd. VBC doet het echt geweldig.

Daarnaast hebben we het communitycenter gesprekken gehad met 3 leraren voor de Engelse lessen. Het was zo leuk om met die mannen een sollicitatiegesprek te hebben. Ze waren alle 3 geweldig. Goed in Engels en een hart voor kinderen. Dus we hebben ze alle 3 aangenomen. We beginnen met 2 fulltime teachers en 2 wilden parttime werken dus dat kwam heel goed uit. Afgelopen woensdag is de training begonnen van deze leraren. En als alles goed gaat beginnen de lessen 5 dec.

Maar dan moet er wel nog wat gewerkt worden aan de klaslokalen. Ws komende week gaan we daar meer aan werken. Afgelopen week heb ik 2 dagen aan huis 100 gewerkt, woensdag op kantoor voor de lerarentraining en do en vr aan de klaslokalen.

Ook ben ik begonnen met het organiseren van een fundraiser. Om geld te krijgen voor het communitycenter want je kunt die mannen nou eenmaal niet in bananen betalen. Dus daar moeten we hard aan gaan werken. Ik heb hier een vrouw ontmoet die ik gevraagd heb om me hiermee te helpen. Sam, ze komt uit Australië en ze woont hier al 18 maanden dus ze kent heel veel mensen.

Ondertussen hebben we 2 meetings gehad en hebben we besloten dat we een kerst iets willen organiseren. Het wordt een picknick/bbq lunch met spelletjes. Ook gaan we enveloppen verkopen waarin dan prijzen zitten en ik ga houten kerstbomen maken waar we dan kadootjes in kunnen hangen die mensen kunnen kopen zonder dat ze weten wat er in zit.

Daarna hebben we een meeting gehad met the Siem Reap Food Coop center, https://www.facebook.com/pg/siemreapfoodcoop/services/
Die waren echt super enthousiast en we hebben besloten dat we het daar gaan houden op zondag 18 dec. Dus boek een ticket en be there.

Zij gaan de catering verzorgen, hebben een bbq, een grasveld, maken sangria en andere drankjes. En vragen daar heel weinig voor zodat wij de prijzen flink kunnen verhogen en daardoor hopelijk een hoop geld op kunnen halen.

Dus nu gaan Sam en ik langs een hoop restaurants, winkels en andere bedrijven om te kijken of ze prijzen willen doneren. Dat moet zeker gaan lukken want een hoop bedrijven hier zijn in Westerse handen en doen al een hoop voor de Cambodjaanse bevolking.

Al met al dus lekker bezig. En das fijn want Marjorie die hier deze maand ook was en waar ik veel mee gegeten heb gaat morgen naar huis. Dus moet zorgen dat ik ander gezelschap vindt. Want ik ben hier veel alleen en dat is op zich niet erg maar af en toe wel erg gezellig om met andere te eten.

Dus mensen als je al steeds dacht, o ja ik wilde nog wat doneren dan is nu een heel goed moment. Het geld gaat naar het communitycenter waar we beginnen met de Engelse lessen maar dat uiteindelijk uit moeten groeien tot een plek waar de lokale bevolking heen kan om een vak te leren of een keer een film te zien of naar de bieb te gaan. Het ligt in 1 van de armste gebieden in de buurt van Siem Reap waar VBC al een een hoop huizen heeft gebouwd en we nu moeten kijken of we ook de inkomens van mensen kunnen verhogen.
Donaties graag naar D. Dijkstra NL10RABO0139525645 ovv Cambodja

  • 21 November 2016 - 09:58

    Marij:

    Hey schatteke,

    Wat lees ik met weemoed je verhalen. Wat een energie komt er uit bij jou in dit land. Je hebt je roeping gemist. Ga zo door en zeker ga ik doneren. Een dikke knuffel voor jou van uit Hilvarenbeek voor al het goeds wat je daar doet.

  • 21 November 2016 - 11:54

    Paula:

    Lieve Dominique,
    Geweldig wat ik allemaal lees! Wat ben je weer heerlijk bezig, fantastisch dat je dit allemaal voor de mensen daar kunt doen! Ik kan me voorstellen dat je daar zelf ontzettend veel energie van krijgt.Wat hebben jullie daar in 1 jaar tijd een enorme vooruitgang geboekt.
    Heel bewonderenswaardig!

    Veel succes met al je goede initiatieven, liefs!

  • 21 November 2016 - 18:29

    Margreet:

    Wauw, echt lekker bezig daar! Wat moet het een fijn gevoel geven dat er dingen lukken....maar van de andere kant zie je natuurlijk ook dat er nog veel meer moet gebeuren!
    Succes Dominique! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

19 oktober vertrek ik voor de derde keer naar Siem Reap in Cambodja om daar te helpen met het bouwen van huizen voor de allerarmsten daar. Het is voor www.volunteerbuildingcambodia.org Een geweldig project.

Actief sinds 15 Sept. 2016
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 7056

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 31 December 2016

Derde keer naar Cambodja om te bouwen.

Landen bezocht: