Kerstbomen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dominique Dijkstra - WaarBenJij.nu Kerstbomen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dominique Dijkstra - WaarBenJij.nu

Kerstbomen

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

27 November 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Heel vorige week aan de klaslokalen gewerkt want die moeten klaar natuurlijk. 1 dag in de stromende regen. Geen droge draad meer aan mijn lijf. En de volgende dag is het dan weer bloedheet.
Maar er gebeurd een hoop. Er rijden steeds vrachtwagens het terrein op om zand af te leveren. Daarmee wordt het hele terrein geëgaliseerd zodat de kinderen er straks veilig kunnen spelen.
Raam en deurkozijnen zijn geleverd en geplaatst. Ik heb de laatste door en windowframes gemaakt en alle verticale latjes zitten nu op alle klaslokalen en de onderrand is klaar.
Er wordt aan de bankjes gewerkt waar de kinderen straks aan werken. En alle kinderen zijn geweest om een test te doen zodat we weten op welk niveau hun Engels is en hun Khmer.
Het begint er steeds meer op te lijken dat het op tijd klaar is voor 5 december de eerste schooldag.

Daarnaast natuurlijk bezig met het organiseren van onze Christmas Party Fundraiser. Daarvoor heb ik Sam gevraagd mij te helpen. Zij woont hier al 18 maanden en kent een heleboel mensen.
Het wordt een bbq picknick met spelletjes en prijzen en we verkopen de bins en de houten kerstbomen. Jason is begonnen met het maken van bomen. Hij heeft er een stuk of 7 gemaakt die zijn met de bins vrijdag naar The Siem Reap Food Co-op gebracht en nu zondagavond zijn alle bomen verkocht en 2 bins. Daarnaast hebben we ook al 5 of 6 bestellingen voor bomen. En we hadden al bestellingen staan voor bins. We moeten dus nu echt aan de slag om alles te maken. Volgende week alleen maar bomen maken dus. Ik heb er zin in.
10 december zijn we ook nog gevraagd om op een Christmas Fair te staan met de bomen dus we moeten een aardige voorraad maken.
Maar het is nu al een succes.

Druk druk druk maar daarvoor ben ik hier.

Wil je ook een kerstboom bestellen laat het me weten. Ik maak ze zo snel ik thuis ben, na 24 januari. Het geld mag je wel vast overmaken op NL10RABO0139525645 tnv D Dijkstra ovv kerstboom.

  • 27 November 2016 - 19:01

    Marij :

    Wat gaaf die kerstbomen......

  • 28 November 2016 - 06:49

    Marieke:

    Dominique, wat geweldig wat je daar weer allemaal doet!!

  • 28 November 2016 - 09:17

    Astrid:

    Leuk om je verslagen te lezen en wat ben je weer ontzettend goed werk aan het doen! Succes nog!

    Groet
    Astrid

  • 05 December 2016 - 21:45

    Margreet:

    Wat ben je toch goed bezig Dominique! Weet zeker dat je er veel voldoening van hebt.
    Ik maak een bedragje over en hoop dat het genoeg is voor tzt een houten kerstboom! Succes met alles!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

19 oktober vertrek ik voor de derde keer naar Siem Reap in Cambodja om daar te helpen met het bouwen van huizen voor de allerarmsten daar. Het is voor www.volunteerbuildingcambodia.org Een geweldig project.

Actief sinds 15 Sept. 2016
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 7064

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 31 December 2016

Derde keer naar Cambodja om te bouwen.

Landen bezocht: